Ciekawie, smacznie i profesjonalnie – podsumowanie szkolenia dla Sprzedawców

Członkowie Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego chcąc poszerzać wiedzę sprzedawców na temat wołowiny, jej ekspozycji oraz właściwych technik sprzedaży, zorganizowali szkolenie dla zaangażowanych w tej branży osób. Szkolenie odbyło się w dniach 17-18 lipca na terenie Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnego na warszawskim Wawrze.

Szkolenie rozpoczęło się oficjalnym powitaniem uczestników oraz cyklem trzech wykładów prowadzonych przez ekspertów specjalizujących się w produkcji mięsa wołowego wysokiej jakości, ekspertów do spraw systemu produkcji QMP (Quality Meat Program) oraz wybitnych znawców polskiego i zagranicznego rynku mięsa wołowego.

Po przerwie obiadowej uczestnicy szkolenia zostali podzieleni na dwie pracujące równolegle grupy. W jednej z nich, mistrz kuchni w zakresie przygotowywania mięsa wołowego – Grzegorz Kazubski przyrządzał na oczach uczestników szkolenia dania z wołowiną w roli głównej. Uczestnicy mogli przypatrywać się poszczególnym czynnościom kucharza, zadawać pytania, a następnie degustować przygotowane przez niego potrawy. Kucharz udzielał wielu praktycznych porad kulinarnych, które niejednokrotnie szokowały i ciekawiły uczestników szkolenia.

W drugiej z grup ekspertem był Edward Nowak - wybitny specjalista ds. ekspozycji mięsa w ladzie tradycyjnej. W trakcie warsztatów udzielał praktycznych porad, które wiązały się ze sprzedażą i ekspozycją mięsa w ladzie chłodniczej. Opowiadał o cechach oraz właściwościach technologicznych mięsa wołowego, jak również o oczekiwaniach klientów w kwestii ekspozycji mięsa wołowego. Po ożywionej dyskusji uczestnicy szkolenia pod okiem eksperta przygotowywali ekspozycję w ladzie, uczyli się jak należy prawidłowo kroić mięso, układać na tacach, ozdabiać produkt, aby zachęcał konsumenta do zakupu.

Po trzygodzinnych warsztatach wszyscy uczestnicy spotkali się w ogrodzie na kolacji, w trakcie której mieli okazję spróbować znakomitych dań z polskiej wołowiny najwyższej jakości z certyfikatem QMP.
Drugi dzień szkolenia rozpoczął się od zajęć praktycznych  w takiej samej formie jak pierwszego dnia, natomiast zakończył krótką sesją wykładową.  W ostatniej części szkolenia uczestnicy dowiedzieli się o zmieniających się potrzebach konsumentów odnośnie wartości odżywczych żywności w tym w szczególności mięsa wołowego oraz o trendach w handlu mięsem i działaniach marketingowych wspierających sprzedaż wołowiny wysokiej jakości.
Wszyscy uczestnicy szkolenia otrzymali certyfikaty eksperta sprzedaży wołowiny wysokiej jakości oraz zostali zaproszeni do współpracy z Polskim Zrzeszeniem Producentów Bydła Mięsnego.

Zainteresowanie szkoleniem przeszło najśmielsze oczekiwania organizatorów. Na spotkaniu pojawił się nadkomplet. Ze względu na bardzo dobre opinie jeśli chodzi o merytorykę szkolenia uczestnicy zgłaszali chęć udziału w kolejnych edycjach lub zgłaszali się z prośbą o organizację takich szkoleń dla pracowników swoich sieci sklepów. W związku z tym organizatorzy już przygotowują się do kolejnej edycji.

Sfinansowano z Funduszu Promocji Mięsa Wołowego